Filosofi och "gamla" minnen.

Nu sitter jag här och filosoferar som vanligt... Idag så kom jag på en sak som jag skrämde mig själv med...

Om vi skulle byta plats med vår skugga, skulle vi hamna nere i marken eller platta på marken?

Jag hamnade mitt i en fråga om intermateriell dimension som verkade helt rationell för mig, de borde spärra in mig innan jag hittar på riktigt läskiga saker och blir den tokige professor som min farmor alltid befarade att jag skulle bli... Om folk bara visste vilka tvångstankar jag brottar ner ibland... XD

När vi ändå är inne på ämnet filosofi så kan jag ju säkert komma på något roligt att skriva eftersom att jag, ända sen jag var litem, har varit en riktigt flummig och disträ person. Kan nog vara för att jag knappt hade några vänner i min egen ålder att umgås med och växte upp med en massa vuxna runt omkring mig som säkert de också var flummiga och disträa...

Men missförstå mig inte, jag hade en underbar uppväxt. Jag minns att mina grannar var roliga att leka med, de hette Elin och Linda. Mina bästa vänner var två flickor som var yngre än jag själv och var... Lite mer kapabla att ta tag i sina idéer och fullfölja dem. Jag minns en gång när de hade tagit sina föräldrars bilnycklar och drog med sig mig in i bilen och låste. Vi satt där och pratade och hade det... Trevligt. Men jag stod inte ut väldigt länge när alla våra föräldrar kom för att gnälla på oss, för jag var väldigt rädd för att få skäll och har alltid varit riktigt dålig på att ta dålig kritik och motsägningar... Det är jag än idag...

Jag har för mig att Elin, någon gång när mamma var hemma med min syster och barnvaktade allihopa, tog tag i Lindas ben och hängde ut henne genom ett fönster... Då var jag fem år gammal...

Jag föll också alltid för "Omvänd psykologi". Jag insåg inte förrns bara ett par månader sen att jag hade varit så grymt lättlurad under min uppväxt... Såhär kunde det se ut under en av "lurningarna" när jag var tre eller två år gammal:

Jag: Mamma, kan jag få en kaka?
Mamma: Nej, det är ju snart middag.
Jag: Men jag vill ju ha en kaka!
Mamma: Men du fick ju en när vi fikade.
Jag: Men jag vill ha en kaaakaaaa!
Mamma: Okej, du får väl en kaka då...
Jag: Nej. Jag vill inte ha någon kaka.

Kanske ville jag att de skulle tycka synd om mig och insistera på att ge mig en kaka. Men även när de verkligen insisterade på att jag skulle få som jag ville så nekade jag... Den omvända psykologins makt är överväldigande! O__o

Nu har jag väl skrivit tillräckligt för att ni ska vara nöjda. Ha det bra!

Jag har förresten beställt Final Fantasy IV, för alla där ute som kanske inte gillar den serien av spel och tänker klaga på vad nördigt det är att ta med en sån sak i sin blogg. Gud ser er och jag pissar på er! =__=

Ha det bra allihopa.^^

//R

Kommentarer
Postat av: hanna

Gud ser er och jag pissar på er! =__=



HAHA. kom att tänka på idag.



ph: johan, att du gäspar sådär på min lektion är som att pissa mig i ansiktet

(nån kommer in.. ni? minns inte)

ph: att komma sent är värre än att sitta och gäspa på min lektion, det är totalt respektlöst blabla

jag till sanna: .. så han menar att det är värre att komma lite sent än att nån pissar i hans ansikte?

sanna: HAHAHAHHAHAH PH HEHEH HANNA DROG JUST EN DJUP SLUTSATS

ph: ........... jag bryr mig inte????





okej jag är skittrött det där var inte ens roligt. xD det var så roligt just för stunden.

2009-04-21 @ 22:22:50
URL: http://muminludret.blogg.se/
Postat av: hanna

VA, jag svär på att jag kommenterade!

2009-04-21 @ 22:23:46
URL: http://muminludret.blogg.
Postat av: Rasmus

Hihihihihi! xD



PH är rolig! =P

2009-04-24 @ 00:04:01
URL: http://rayzorz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0